HPLC seminarja: nekaj teorije in veliko praktičnega dela

Objavljeno: 23. oktober 2008

Seminarja HPLC-Praktičen pristop in HPLC-Reševanje in preprečevanje težav, ki ju skupaj organiziramo že tretje leto zapored (2 termina na leto) Instrumentalia d.o.o., LabTim d.o.o. in Edusatis d.o.o., sta bil spet polna.

Kot vedno smo se malo ukvarjali s teorijo, še več pa s praktičnim delom na pravih, delujočih HPLC sistemih. Nekatere so naši serviserji namerno pokvarili in udeleženci so jih morali “spraviti v red”.

Udeležencem smo dali razvijati preprosto metodo za določanje kofeina v naravnih (kava, mate čaj, pravi čaj) in “mehkih” (Coca Cola, Red Bull, M-150) pijačah. S pomočjo nas trenerjev so udeleženci v kratki uri razvili HPLC metodo, predvsem pa so udeleženci spoznali pristop k razvoju metode in principe, ki jih je treba pri tem upoštevati. Zanimivo, da sta dve skupini, z dvema različnima metodama, z relativno slabim (netočnim – namerno!) redčenjem, dobili zelo primerljive rezultate. Glej sliko.

Rezultati so podani v mg kofeina/na dozo, ki jo zaužijemo: čaj, mate čaj: na200 ml; kava: na 100 ml; Coca-Cola: na 500 ml; Red Bull: na 250 ml; M-150: na 150 ml.

Pri seminarju, kjer rešujemo HPLC probleme in navdušujemo udeležence za preprečevanje, so udeleženci popravljali izjemno slabo razvito (namerno seveda) HPLC metodo za določanje konzervansov v kremi. Pri tem smo dobivali občutek za premike substanc z različnimi mobilnimi fazami, kako zmanjšati pritisk, kako se “znebiti” (raziskati) dodatnega vrha v kromatogramu, … Udeleženci so dobili “občutek” za HPLC metodo in kateri so vplivi na posamezne parametre.

Seveda pa vsakemu našemu seminarju sledi delavnica “Prinesi svoj problem”. S pomočjo metode odprtega prostora, rešujemo probleme, ki jih udeleženci prinesejo s seboj ali se jih domislij kar na izobraževanju. prvi dan se je razpava potegnila (pač v skladu s principom: “Če ni konec, pa ni konec.” do poznih večernih ur. Imeli smo kar kratko delavnico integriranja kromatogramov.

Udeležencem se zahvaljujemo za izjemno aktivno sodelovanje in pripravljenost. Povabljeni k komentiranju.

Aleš Čerin

Značke: ,

Komentarji (3) na: “HPLC seminarja: nekaj teorije in veliko praktičnega dela”

  1. Tomaž Peršin
    Oct 23, 2008

    Kako ima lahko CocaCola deklariran kofein med aromo, če ga je notri kar precej?
    Če bi moj otrok, ki ima 20kg, spil eno plastenko (to naredi z lahkoto) to pomeni kot, da bi sam spil 5,5 kofetov.
    Po tem nebi bil samo hiperaktiven ampak na urgenci!

    Lp,

    Tomaž


  2. Boštjan Bavdek
    Oct 23, 2008

    Pozdrav,

    Mislim, da bi morali na izdelke, ki vsebujejo kofein pisati, koliko je “portion size”, kot to delajo s kalorijami. Pa kalorije pri otrocih niso niti približno tako nevarne kot kofein. Sramota kaj lahko veliki lobiji (firme) lahko naredijo.

    LP
    Boštjan


  3. Aleš Čerin
    Oct 23, 2008

    Ja Tomaž in Boštjan. Imata prav. Po moje je to zavajanje potrošnikov.

    Pol litra Coca Cole vsebuje okoli 50 mg kofeina, približno toliko kot ena kava. Če pomislimo, da jo veselo pijejo tudi otorci (tudi majhni npr. težki 20 kg) to pomeni 2,5 x večjo obremenitev s kofeinom kot pri odraslem. Pravkar mi je žena povedala Augsbergerjevo formulo za računaje doz za otroke (tako uporabljajo farmacevti v lekarni): Doza za otroka: (1,5 x masa otroka + 10) x doza za odraslega/100

    Evo primer: Doza kofeina za 20 kg težkega otroka bi bila: (1,5 x 20 + 10) x 50/100 = 20 mg kofeina
    V praksi ga dobi otrok z 0,5 l Coca Cole 2,5 x več. Z enim litrom pa 5x več. Katastrofa.

    O učinkih kofeina sem pisal po lanskem seminarju.

    Najhuje je pa to, da korporacije lahko takole rinejo učinkovino, ki deluje na centralni živčni sistem kar med arome. Me zanima kako to izgleda v ZDA ali vsaj drugje v Evropi.



Komentirajte


Svetovanje 2.0


Mi svetujemo na dva načina: "v živo" pri stranki in s pomočjo internetnih sodelovalnih orodij (wiki, sodelovalni miselni vzorci).
Srečanje "v živo" je seveda vedno najboljša rešitev, vendar vedno ni mogoče.
S pomočjo enostavnega sodelovalnega orodja wiki, vam omogočimo, da sodelujemo na daljavo tudi po srečanju "v živo".
Več

Odpiramo prostor!


Odprti prostor je učinkovita, participativna moderacijska metoda za vodenje srečanj velike skupine ljudi, ki imajo skupen izziv. Imenujemo jo tudi "energija dobrega odmora za kavo".
Uporabljamo jo v situacijah, ko se skupina zelo različnih ljudi spoprime z zapleteno in morda tudi konfliktno temo.
Odprti prostor: nov projekt, nov izdelek/storitev, vizija, poslanstvo, iskanje novih rešitev, ...
Več

 Flickr fotografije