M&Q konferenca: POPREPROSTITI kompleksne načine dela!
V organizaciji podjetja Lotrič d.o.o. sem imel predavanje predavanje na temo učinkovitosti laboratorija.
Predstavitev predavanja: “Vsak laboratorij, pravzaprav vsako delovno okolje, ima svojo zgodovino. Pred nami so bili ljudje, ki so sodelovali v procesu postavljanja načina dela. Za to smo jim seveda lahko hvaležni. Z marsičem se nam sedaj zato ni treba ukvarjati.
Način dela, ki so ga – verjamemo – uvedli po svojih najboljših močeh naši predniki, je bil posledica takratnih pogojev dela, takratne opreme, reguliranosti okolja, njihovega takratnega znanja, tudi časa, ki so ga imeli na razpolago, … Skozi čas so se procesi v laboratoriju še spreminjali, največkrat se je kaj dodajalo. S povečevanjem zahtev sistemov vodenja kakovosti smo si prav pogosto nakopali veliko birokratskih ovir. Včasih se je kaj uvedlo tako na hitro, brez poglobljenega razmisleka.
Tako se je v vsakem laboratoriju nabralo precej dela, ki nam ga morda ob drugačnih razpletih v zgodovini, morda z drugačnim vodenjem, ne bi bilo treba opravljati. Skratka, v vsakem laboratoriju se najde veliko odvečnega. Največkrat se tega niti ne zavedamo. Kako to odstraniti, kako popreprostiti delo v laboratoriju, kako narediti delo v laboratoriju bolj učinkovito, bolj uspešno?”
Menim, da smo okolja laboratorijev (in tudi druga okolja) preobložili z odvečnim, predvsem odvečno birokracijo in kompliciranimi postopki dela. Na konferenci sem govoril o tem, da je zato treba:
A) POPREPROSTITI kompleksne načine dela:
1. ŽELETI SI bolj preproste načine dela: vodstvo in po hierarhiji navzdol
2. ODLOČITI SE za iskanje “bolj preprostih” načinov dela: PREPROSTOST definirati za konkurenčno VREDNOTO in ji takoj nameniti čas za “iskanje bolj preprostih rešitev” v varnem prostoru.
3. DELATI ‘NA SISTEMU’ in ne samo ‘V SISTEMU’: “prepucati” vse delovne procese in odstraniti odvečno in uveljaviti bolj preproste načine dela (redno + timsko)
B) PREPREČEVATI pretirano kompleksnost
1. PREPROSTOST definirati za konkurenčno VREDNOTO, kar vodi v ISKANJE bolj preprostih rešitev, postane del PRESOJANJA delovnih procesov in počasi preide v NAVADO.
2. Določiti OSEBO ZA PREPROSTOST, ki mora biti izkušen človek, ki pozna VSEBINO procesov in mu dati nalogo PREGLEDOVALCA vsakega procesa/dokumenta “skozi očala” preprostosti – skozi očala preprečevanja pretirane kompleksnosti.
Kliknite na puščico in si poglejte celotno predstavitev
Značke: predavanje, preprostost, učinkovitost laboratorija